მოსწავლეთა საოლიმპიადო
ჯგუფთან მუშაობის პროგრამა
ხ ა ზ ვ ა შ ი
ჯგუფის ხელმძღვანელი თამარ ასანიშვილი.
სწავლების მიზანი: 1. მოსწავლეთა
გრაფიკული ცოდნის დონის ამაღლება,
რომელიც უზრუნველყოფს ნახაზების შექმნისა დაწაკითხვის რაციონალური ხერხების დაუფლების ისეთ დონეს,
რომელიც შეუქმნის მათ საკმაოდ მყარ საფუძველს და განუმტკიცებს უნარ-ჩვევებს თანამედროვე გრაფიკული ინფორმაციული საშუალებების ფართო
სფეროში თავისუფლად ორიენტირებისთვის;
სფეროში თავისუფლად ორიენტირებისთვის;
2. გააზრებულად ეზიარონ გრაფიკულ
კულტურას, დაეუფლონ სპეციფიკურ გრაფიკულ ენას (ხაზვას), როგორც გეომეტრიული მოდელირების
საშუალებას, სხვადასხვა პროფესიის ადამიანებთან ურთიერთობის, საკუთარი გადაწყვეტების
დაფიქსირების, რეალური ობიექტების დოკუმენტირების
ინსტრუმენტს
3. ხაზვის ელემენტების და ხერხების
გამოყენების შემეცნებითი მნიშვნელობა ზუსტ
და საბუნებისმეტყველო საგნების შესწავლაში.
4. ხაზვის შესწავლა მოსწავლეთა
შემდგომი პროფესიული ორიენტაციის საფუძველი.
(მომავალი დიზაინერები, არქიტექტორები, , კონსტრუქტორები, მოდელიორები, სამრეწველო და სამხედრო ტექნიკურ/ტექნოლოგიური სპეციალობების
დაუფლების მსურველები)
პროგრამის შინაარსი:
1. სახაზავი იარაღები და მასალები;
2. გეომეტრიულიაგებები, შეუღლებები;
3. ბრტყელი ფიგურები, მათი
თვისებები;
4. გეომეტრიული აგებები სიბრტყეზე;
5. ორთოგონალური გეგმილები, ჭრილი, კვეთა;
6. ბრტყელი ფიგურის აქსონომეტრიული
ნახაზი;
7. ნახაზის გაფორმების
სტანდარტის ცნება. ფორმატი, ხაზის ტიპები, ზომები, მასშტაბი
მისაღწევი შედეგები;.1. მოსწავლეს შეუძლია სახაზავი იარაღებისა და მასალების დანიშნულების
განსაზღვრა. არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII
2. მოსწავლეს შეუძლია შეასრულოს გეომეტრიული აგებები
სიბრტყეზე არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.
3. მოსწავლეს შეუძლია ორთოგონალური გეგმილების, ჭრილების
და კვეთების აგება არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.
4.. ნახაზის შესრულებისას მოსწავლეს შეუძლია ნახაზის გაფორმების სტანდარტის
დაცვა.არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.
5. მოსწავლეს შეუძლია ნახაზის წაკითხვა და ანალიზი
6.მოსწავლეს შეუძლია ნახაზის მომზადება წარსადგენადარჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.
ჩასატარებელი
სამუშაოს გრაფიკი:
N
|
რიცხვი
|
გაკვეთილის თემა
|
1
|
24.09 2016
|
ხელსაწყო- იარაღები და რეკომენდსციები მათ გამოსაყენებლად
|
2
|
01.10.2016
|
პარალელური და მართობული
წრფეების აგება სახაზავისა
და სამკუთხედის გამოყენებით
|
3
|
08. 10 .2016
|
ხაზთა
ტიპები
|
4
|
15.10.2016
|
ზომების
დაწერის წესები
|
5
|
22.10 2016
|
მასშტაბი
|
6
|
29.10 2016
|
უმარტივესი გეომეტრიული
აგებანი სიბრტყეზე
|
7
|
12.11 2016
|
წრეწირის დაყოფა
ტოლ ნაწილებად
|
8
|
26.11.2016
|
ბრტყელი
ფიგურის ნახაზი
|
9
|
03. 12 .2016
|
ბრტყელი
ფიგურის ნახაზი
|
10
|
10.12. 2016
|
ბრტყელი
ფიგურის ნახაზი
|
11
|
28.01.2017
|
მართკუთხა პარალელეპიპედი
|
12
|
4.02 2017
|
პრიზმა
|
13
|
11.02 .2017
|
პირამიდა
|
14
|
17.02. 2017
|
ორი
პარალელეპიპედის მარტივი კომბინაციით
შედგენილი ნახაზი
|
15
|
24.02.2017
|
ორი
პარალელეპიპედის მარტივი კომბინაციით
შედგენილი ნახაზი
|
16
|
11.03. 2017
|
წახნაგოვანი ზედაპირების კომბინაციით შედგენილი ნახაზი
|
17
|
18.03. 2017
|
წახნაგოვანი ზედაპირებით შედგენილი
ნახაზი
|
18.
|
25.03.2017
|
წერტილი
და სიბრტყე აქსომომეტრიაში
|
19.
|
13. 05. 2017
|
ფიგურის თვალსაჩინო გამოსახულებების მიხედვით ხედებისა და აქსონომეტრიის აგება.
|
20.
|
20.05 2017
|
ფიგურის თვალსაჩინო გამოსახულებების მიხედვით ხედებისა და აქსონომეტრიის აგება.
|
21.
|
28.05.2017
|
საკოორდინატო სიბრტყეების პარალელური წრეწირის გეგმილები აქსონომეტრიაში.
|
22.
|
03. 06.2017
|
ფიგურის
გეგმილები ცილინდრული ხვრელებით
|
თვითრეფლექსია
X კლასი
საკონკურსო
ჯგუფი ხაზვაში
მასწავლებელი: თამარ ასანიშვილი
ჯგუფის მუშაობამ
დასახულ მიზანს მიაღწია,
წლის ბოლოს ჯგუფის
წევრებმა მონაწილეობა მიიღეს მოსწავლე -ახალგაზრდობისეროვნულ სასახლეში გამართულ ნორჩ მხაზველთა და არქიტექტორთა 54-ერესპუბლიკურიკონკურსში,წარმატებით გადალახეს
პირველი ტური და 4 ივნისს წარადგინეს
თავიანთი ნამუშევრები გამოფენაზე, რის შედეგადაც
დაჯილდოვდნენ ეროვნული
სასახლის პირველი და მეორე ხარისხის დიპლომებით
ორი-ორი, ხოლო მესამე
ხარისხის დიპლომით ერთი მოსწავლე.
კვირაში
ერთსაათიანი სწავლებისა
და კომპიუტერული გრაფიკული პროგრამების
არქონის გამო ვერ
მოხერხდა „ხაზვის“სწავლება კომპიუტერული
გრაფიკის გამოყენებით, აქედან გამომდინარე ნახაზების
შესრულება ხდებოდა მხოლოდ
ხელით.
ყველაზე წარმატებული
მუშაობა იყო შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული
უნარ-ჩვევების განვითარების მიმართულებით.მოსწავლეებს ძალიან მოსწონდათ სწავლება კეთებით და
დასრულებული ნამუშევარი დიდ ესთეტიკურ სიამოვნებას
ანიჭებდათ.
ჯგუფში მუშაობისას მოსწავლეებმა აიმაღლეს გრაფიკული ცოდნის დონე, მიეჩვივნენ სიზუსტეს,
სისუფთავეს, უფრო განუვითარდათ წარმოსახვისა და ფანტაზიის უნარი.
მუშაობის
პროცესში მოვახდინე სამუშაო განრიგის
მოდიფიცირება, კერძოდ, დროის სიმცირის
გამო, ამოვიღე გეგმიდან
გეომეტრიული შეუღლებების სწავლება,
ვარჩიე ისევ უფრო დიდი დრო დამეთმო გეგმილური
ხაზვისთვის.
იმის გათვალისწინებით, რომ მოსწავლეთა
მოტივაცია ძალიან მაღალია
ამ საგნის მიმართ, მომავალში დიდი სურვილი
მაქვს ხაზვის სწავლებაში
გამოვიყენოხელით ხაზვასთან ერთად 3D ვექტორული კომპიუტერულიგრაფიკა, რომელიც
მოიცავს
გეგმილურ ხაზვას, ბრტყელი და სივრცული ობიექტების თვალსაჩინო გამოსახულებების აგებას,
ნახაზის მაკეტის ფორმირებას.
ჩვენი სკოლის მოსწავლეების მიერ გაკეთებული მაკეტი |
მოსწავლეების დაჯილდოვება |
Комментариев нет:
Отправить комментарий