სკოლა „ ლაშარი“
თემატური გეგმა 2017- 2018 წელი
საგანი: მათემატიკა
კლასი: VIII
მასწავლებლის სახელი,
გვარი:
თამარ
ასანიშვილი
წლის მიზნები: მოსწავლე ხსნის გამოთვლებთან
დაკავშირებულ ამოცანებს,ამოიცნობს აანალიზებს და გამოსახავს სიდიდეებს შორის წრფივ
დამოკიდებულებას,იყენებს განტოლებათა სისტემებს და უტოლობებს პრობლემის გადაჭრისას,იყენებს
ფიგურათა თვისებებს,პოულობს ფიგურის ელემენტების ზომებს.იყენებს მსჯელობა-დასაბუთების
ზოგიერთ ხერხს,თავისუფლად აზროვნებს,კრიტიკულად აზროვნებს
თემატური ერთეული
|
თემატიკა
|
თემატური ერთეულის შედეგი/მიზანი
|
აქტივობები/მეთოდები
|
საათების რაოდენობა
|
სასწავლო რესურსები
|
შეფასების კომპონენტები
|
შენიშვნები
|
სტატისტიკის
ელემენტები.შესაბამისობა სიმრავლეებს შორის და მისი გამოსახვის ხერხები
|
●რიცხვები
და მათზე მოქმედებები
●ცვლადიანი
გამოსახულება,განტოლება, განტოლების საშუალებითამოცანების ამოხსნა
●პროცენტი
●წრე
და მისი ნაწილები
●მონაცემთა
ანალიზი და სტატისტიკა
●დასაბუთების
ხერხები
●ნაშთი,გაყოფადობის
ნიშნები
● შესაბამისობა ორ სიმრავლეს შორის
●წრფივი
დამოკიდებულება
|
მათ.VIII.1.მოსწავლეს
შეუძლია პოზიციური სისტემის და რიცხვის ჩაწერის სტანდარტული ფორმის გამოყენება
მათ.VIII.2.მოსწავლეს შეუძლია რაციონალურ რიცხვებზე
მოქმედებების შესრულება და მათი შედეგის შეფასება
დაწერენ რიცხვებს სტანდარტული ფორმით
პოზიციური სისტემის გამოყენებით დაასაბუთებენ გაყოფადობის
ნიშნებს
გამოიყენებენ შეფასებას რაციონალურ რიცხვებზე შესრულებული
გამოთვლების შედეგის ადეკვატურობის შესამოწმებლად
ამოცანის კონტექსტის გათვალისწინებით ამოირჩევენ რა
უფრო მიზანშეწონილია მოქმედებათა შეფასება თუ მისი ზუსტი მნიშვნელობის პოვნა
ამოხსნიან გამოთვლებთან დაკავშირებულ ამოცანებს
|
კითხვა
პასუხი
ჯგუფური მუშაობა
მსჯელობა
|
50სთ
|
დაფა
მარკერი
რვეული
საწერი
კალამი
სახელმძღვანელო
|
საშინაო
დავალება
საკლასო
სამუშაო
შემაჯამებელი სამუშაო 1
შემაჯამებელი სამუშაო 2
|
|
განტოლებათა სისტემები.კვადრატული და კუბური ფესვები
|
●წრფივი
ორუცნობიანი განტოლება
●წრფივ
ორუცნობიან განტოლებათა სისტემა
●გრაფიკული
ხერხი
●ჩასმის
ხერხი
●შეკრების
ხერხი
●ამოცანების
ამოხსნა განტოლებათა სისტემის გამოყენებით
●გამოსახულებათა
გარდაქმნის მაგალითები
●კვადრატული
ფესვი
●პითაგორას
თეორემა
●კვადრატული
ფესვის შემცველი გამოსახულებათა გარდაქმნა
●კუბური
ფესვი
|
მათVIII.4.მოსწავლეს შეუძლია გამოთვლებთან დაკავშირებული
ამოცანების ამოხსნა
მათ.VIII.5.მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის წრფივი
დამოკიდებულების ამოცნობა,გაანალიზება და გამოკვლევა.
მათ. VIII.6.მოსწავლეს შეუძლია ორ სიმრავლეს შორის
შესაბამისობის აგება,გამოსახვა და გამოკვლევა.
მათ. VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია განტოლებათა სისტემებისა
და უტოლობების გამოყენება პრობლემის გადაჭრისას.
ამოხსნიან ბუნებისმეტყველების დარგებიდან მომდინარე
ამოცანებს გამოთვლებზე
მისთვის ნაცნობი სიდიდეებისათვის დაასახელებენ სიდიდეებს
შორის წრფივ დამოკიდებულებებს
განასხვავებენ წრფივ და არაწრფივ დამოკიდებულებებს
მიუხედავად დამოკიდებულების გამოსახვის ხერხისა;იმსჯელებენ წრფივ და არაწრფივ დამოკიდებულებებს
შორის განსხვავებაზე;
ააგებენ რეალური ვითარების ადეკვატურ შესაბამისობას
ორ მოცემულ სიმრავლეს შორის
დაასახელებენ ერთსა და იმავე შესაბამისობას შესაბამისობის
გამოსახვის ხერხისაგან დამოუკიდებლად
ტექსტური ამოცანის ამოსახსნელად დაადგენენ და ამოხსნიან
ორუცნობიან წრფი განტოლებათა სისტემას;
ამოირჩევენ ხერხს და ამოხსნიან ორუცნობიან წრფივ განტოლებათა
სისტემას;მოახდენენ ამოხსნის სიმრავლურ და გეომეტრიულ ინტერპრეტაციას
|
კითხვა
პასუხი
ჯგუფური მუშაობა
მსჯელობა
|
46სთ
|
დაფა
მარკერი
რვეული
საწერი
კალამი
სახელმძღვანელო
|
საშინაო
დავალება
საკლასო
სამუშაო
შემაჯამებელი სამუშაო 3
შემაჯამებელი სამუშაო
4
შემაჯამებელი სამუშაო
5
შემაჯამებელი სამუშაო
6
|
|
ოთხკუთხედები. ფართობი
|
●ოთხკუთხედი.ოთხკუთხედის
კერძო სახეები.ამოზნექილი ოთხკუთხედი
●უტოლობების
თვისებები და მათი გამოყენება
●პარალელოგრამი
●რომბი
●მართკუთხედი
●კვადრატი
●კოორდინატთა
მეთოდის და გეომეტრიული გარდაქმნების ზოგიერთი გამოყენება
●ტრაპეცია
●თალესის
თეორემა
●სამკუთხედის
შუახაზი
●ტრაპეციის
შუახაზი
●ფართობი.ფიგურათა
ფართობები
|
მათ. VIII.8.მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა თვისებების
გამოყენება ფიგურათა კლასიფიცირებისათვის
და მათი სახეობების შესადარებლად.
მათ. VIII.9,მოსწავლეს შეუძლია ფიგურებისა და მისი
ელემენტების ზომების მოძებნა
მათ. VIII.10.მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული დებულებების
მართებულობის დასაბუთება
ფიგურის მოცემულ თვისებებს შორის ამოირჩევენ თვისებათა
იმ მინიმალურ ერთობლიობას, რომელიც ცალსახად განსაზღვრავს ამ ფიგურას
გამოიყენებენ ფიგურათა თვისებებს და ტოლი ფიგურების
შესაბამისი ელემენტების შედარების მეთოდს ფიგურების ელემენტის უცნობი ზომის მოსაძებნად
იპოვიან ფიგურის ფართობს მარტივ ფიგურებად დაყოფის
ან მარტივ ფიგურამდე შევსების ხერხით
მოცემული ხედების მიხედვით დაასახელებენ სივრცული
ფიგურის შესაძლო სახეობას
|
კითხვა
პასუხი
ჯგუფური მუშაობა
მსჯელობა
|
46სთ
|
დაფა
მარკერი
სახაზავი
ფარგალი
ტრანსპორტირი
რვეული
საწერი
კალამი
სახელმძღვანელო
|
საშინაო
დავალება
საკლასო
სამუშაო
შემაჯამებელი სამუშაო 7
შემაჯამებელი სამუსაო
8
|
|
ერთუცნობიანი უტოლობა.ხარისხი მთელი მაჩვენებლით
|
●ერთუცნობიანი
უტოლობა
●უტოლობების
გამოყენების მაგალითები
●ხარისხი
მთელი მაჩვენებლით
●რიცხვის
სტანდარტული სახე
|
მათ. VIII.7.მოსწავლეს შეუძლია განტოლებათა სისტემებისა
და უტოლობების გამოყენება პრობლემის გადაჭრისას
მატ. VIII.3.მოსწავლეს შეუძლია გამოთვლებთან დაკავშირებული
ამოცანების ამოხსნა
ტექსტური ამოცანების ამოხსნისას და რეალური ვითარების
მოდელირებისას დაადგენენ და ამოხსნიან ერთუცნობიან წრფივ უტოლობებს;მოახდენენ ამოხსნის
სიმრავლურ ინტერპრეტაციას
გამოიყენებენ გამორიცხვის ან ამოწურვის მეთოდს რიცხვებზე
ამოცანების ამოხსნისას და განმარტავენ გამოყენებულ ხერხს
|
კითხვა
პასუხი
ჯგუფური მუშაობა
მსჯელობა
|
50სთ
|
დაფა
მარკერი
რვეული
საწერი
კალამი
სახელმძღვანელო
|
საშინაო
დავალება
საკლასო
სამუშაო
შემაჯამებელი სამუშაო 9
|
|
ალბათობა
|
●ფარდობითი
სიხშირე და ალბათობა
●შეუძლებელი
ხდომილობა. აუცილებელი ხდომილობა
●ალბათობის
ფორმულა
|
მათ. VIII.11 მოსწავლეს შუძლია მონაცემების მოპოვება
და მათი წარმოდგენა დასმული ამოცანის ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით
მათ. VIII.12 მოსწავლეს შეუძლია შემთხვევითი მოვლენების
ამოცნობა და ხდომილობათა ალბათობების გამოთვლა
მათ. VIII.13.მოსწავლეს შეუძლია ხდომილობათა ალბათობების
შეფასება და მსჯელობა ხდომილობათა მოსალოდნელობის შესახებ ფარდობით სიხშირეს და ალბათობას
შორის კავშირის გამოყენებით.
ატარებენ
შემთხვევით ექსპერიმენტს შემთხვევითობის წარმომქმნელი რომელიმე მოწყობილობით,დააგროვებენ
მონაცემებს და წარმოადგენენ მათ სიხშირული ცხრილის სახით
დაასახელებენ აუცილებელ და შეუძლებელ ხდომილობებს,
მოცემული ხდომილობის საწინააღმდეგო ხდომილობას,თანაბარ მოსალოდნელ ხდომილობებს,მოცემულ
ხდომილობაზე მეტად/ნაკლებად მოსალოდნელ ხდომილობებს.
გამოიყენებენ ალბათობის თვისებებს ხდომილობათა ალბათობების
გამოსათვლელად
|
კითხვა
პასუხი
ჯგუფური მუშაობა
მსჯელობა
|
42სთ
|
დაფა
მარკერი
ფერადი
ბურთულები
კამათელი
კარტი
რვეული
საწერი
კალამი
სახელმძღვანელო
|
საშინაო
დავალება
საკლასო
სამუშაო
შემაჯამებელი სამუშაო 10
|
|
ძირითადი სახელმძღვანელო გ.გოგიშვილი,თ.ვეფხვაძე,
ი.მებონია,ლ.ქურჩიშვილი–მათემატიკა–გამომც.“ინტელექტი“
დამხმარე სახელმძღვანელო: თოფურია,ხოჭოლავა,აბესაძე,
მაჭარაშვილი– მათემატიკა I,II
Комментариев нет:
Отправить комментарий