მე-5 კლასის ისტ-ს თემატური გეგმა

                                         თემატური გეგმა
საგანიინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები   2017–2018 სასწავლო წელი
მე-5კლასი                                                მასწავლებელი : თამარ  ასანიშვილი

N
თემატური ერთეული
შედეგი /ინდიკატორი/მიზანი
მეთოდები და სტრატეგიები
სთ-ების რ-ბა
რესურსები

შეფასება
თარიღი
1
ვენ და კომპიუტერი
გამოთვლითი ტექნიკის განვითარების ისტორიის მიმოხილვა. ფუნდამენტურ
მეცნიერებათა შორის ინფორმატიკის ადგილისა და როლის გააზრება. კომპიუტერის
შემადგენელი მოწყობილობების გაცნობა.
სტანდარტთან შესაბამისობა:
ის ტექნ. V.1., ის ტექნ. V.2.
მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს მოსწავლეებს წინასწარ გამზადებულ სლაიდს და ახდენს გამოთვლითი ტექნიკის განვითარების ისტორიის მიმოხილვას.კომპიუტერის
შემადგენელი მოწყობილობების გაცნობას.

1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
18.09.2014
2
როგორ მუშაობს კომპიუტერი
კომპიუტერის დანიშნულებისა და მისი მუშაობის პრინციპების გააზრება.
სისტემური ბლოკის შემადგენელი კომპონენტები:
ოპერაციული სისტემისა და მისი
დანიშნულების გააზრება.
კომპიუტერთან ურთიერთობის ელემენტარული უნარ-ჩვევის გამომუშავება: კომპიუტერის
ჩართვა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.1.
მასწავლებელი პროექტორის საშუალებით აჩვენებს მოსწავლეებს წინასწარ გამზადებულ სლაიდს და აცნობს სისტემურ ბლოკში რა ნაწილებია მოთავსებული და თითოულს რა დანიშნულება აქვს.პროექტორით აჩვენებს ღილაკებს რის საშულებითაც  გამოვრთავთ და ჩავრთავთ კომპიუტერს
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
25.09.2014
3
ოპერაციული სისტემა
Windows XP
კომპიუტერის პროგრამული უზრუნველყოფის შესახებ ზოგადი წარმოდგენის
შექმნა. ოპერაციული სისტემის დანიშნულების გააზრება. ოპერაციული სისტემა
Windows XP-ის ინტერფეისის გაცნობა. Windows XP-ის ფანჯრებთან მუშაობა.
კომპიუტერთან მუშაობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება. კომპიუტერის გამორთვა.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.1.
მასწავლებელი აცნობს მოსწავლეებს ოპერაციული სისტემის დანიშნულებას, Windows XP-ის ინტერფეისს,ფანჯრებთან მუშაობას,კომპიუტერის გამორთვას.
გვ.26 ვუპასუხოთ კითხვებს და შევასრულოთ დავალება.
2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
2.10

4
Windows XP -ის გამოყენებიàი პროგრამული უზრუნველყოფა
Windows XP ისგამოყენებითიპროგრამულიუზრუნველყოფისზოგადიმიმოხილვა.
WordPad ტექსტურირედაქტორისესწავლა. ტექსტებზემუაობა. კომპიუტერთან
ურთიერთობისუნარ-ვევებისგამომუშავება.
სტანდარტთანესაბამისობა: ისტექნ. V.1., ისტექნ. V.4.
I გაკვეთილზე მასწავლებელი საუბრობს გამოყენებითი პროგრამების
დანიშნულებაზე.
პროექტორის საშუალებით აჩვენებს
მოსწავლეებს, როგორ ხდება პროგრამების გახსნა start მენიუდან.
მოსწავლეები მასწავლებლის მითითებით ხსნიან ტექსტებზე სამუშაო
პროგრამა WordPad-ს და ეცნობიან მას.
II და III გაკვეთილზე მოსწავლეები პროგრამა WordPad-ში ტექსტის აკრეფაზე
მუშაობენ. მასწავლებელი აცნობს მათ ტექსტის აკრეფის ზოგად წესებს.
როგორ ვკრეფთ ასოებს „ჭ“, „ღ“, „შ“, „თ“, „ჩ“, „ჟ“, „ძ“ Shift კლავიშის გამოყენებით.
მასწავლებელმა სთხოვს მოსწავლეებს, მოიფიქრონ ისეთი ქართული
სიტყვები, რომლებშიც ეს ასოები გამოიყენება და მოსწავლის მიერ დასახელებული
სიტყვები ჩამოწეროს დაფაზე. მაგალითად: ჯინჭარი, ჭარხალი, ღამე,
თეთრი, ჟურნალი,ჩურჩხელა,
მომდევნო პრაქტიკული დავალებისათვის მასწავლებელი
იყენებს სახელმძღვანელოში მოცემულ
ტექსტებს, გვ34-35.მასწავლებელი ასწავლის დოკუმენტის შენახვის წესებს.

3
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
30.09.14
02.10
7.10

5
როგორ იმახსოვრებს კომპიუტერი ინფორმაციას
მოსწავლე გააცნობიერებს ინფორმაციის წარმოდგენის
ფორმას ორობით სისტემაში. აღწერს და განასხვავებს
ინფორმაციის საზომ ერთეულებს. საუბრობს მყარი დისკის
მახასიათებლებზე, განასხვავებს მყარ და ლოგიკურ
დისკებს. განსაზღვრავს მათ დანიშნულოებას
სტანდარტანესაბამისობა: ისტექნ. V.1., ისტექნ. V.4.
მასწავლებელი მსჯელობას ისე წარმართავს, რომ მოსწავლე
მივიდეს დასკვნამდე: ინფორმაციასაც გააჩნია
ზომა და არსებობს ინფორმაციის საზომი ერთეულები.
მასწავლებლის დახმარებით მოსწავლეები ქმნიან სიტყვა
`ინფორმაციასთან~ დაკავშირებული ცნებების რუკას.
ტექსტები
მუსიკა
ინფორმაცია
ვიდეო
სურათები
მოსწავლეები სწავლობენ ინფორმაციის საზომ ერთეულებს,
მათ შორის დამოკიდებულებას. აცნობიერებენ
კომპიუტერში ინფორმაციის წარმოდგენის ფორმას, ეცნობიან
ორობით კოდებს, ინფორმაციის ორგანიზებას
კომპიუტერში, მყარი დისკის ნაწილებს
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
9.10
6
დავხატოპროგრამაPaint-ში
პროგრამა Paint-ის გაცნობა, ძირითადი სახატავი ინსტრუმენტების მიმოხილვა.
ნახატის შექმნა. კომპიუტერთან ურთიერთობის უნარ-ჩვევების გამომუშავება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
მასწავლებელი იყენებს პროექტორს
და მოსწავლეებს უჩვენებს, როგორ იყენებს ამა თუ იმ ინსტრუმენტს.
მას შემდეგ, რაც მოსწავლეები გაეცნობიან სახატავი ინსტრუმენტების გამოყენებას,
ისინი დამოუკიდებლად ასრულებენ გაკვეთილის ბოლოს მოცემულ დავალებებს.
გვ.46,47,

2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით,სიტყვიერი კომენტარით
14.10
16.10
7
ნახატის შენახვა და გახსნა
ნახატის შენახვისა და გახსნის შესწავლა. გრაფიკულ რედაქტორთან და კომპიუტერთან
ურთიერთობის უნარ-ჩვევების განვითარება.
სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
მოსწავლეები იწყებენ მუშაობას დავალებაზე „შემოდგომა“. დახატავენ
ქვევრს, ხეს ან ღობეს, ისწავლიან ნამუშევრის შენახვას და გახსნას. ამის შემდეგ
დაუბრუნდებიან დავალებას, გახსნიან მას და დაასრულებენ ნახატს.
გაკვეთილზე განსაკუთრებული ყურადღება ეთმობა ნამუშევრის შენახვა/გახსნას.
1
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
21.10
8
გავაფერადოთ ნახატები
მოსწავლეები ეცნობიან გაფერადების ინსტრუმენტს და მისი გამოყენებით
აფერადებენ საკუთარ ნახატს - „ჩემი ქალაქი“. სტანდარტთან შესაბამისობა: ის ტექნ. V.4., ის ტექნ. V.6.
მასწავლებელი მოსწავლეებს უჩვენებს, როგორ იყენებს გაფერადების
ინსტრუმენტს.მოსწავლეები ასრულებენ   წიგნში  მოცემულ დავალებებს.გვ52,53,54.

2
სახელმძღვანელო,კომპიუტერი,პროექტორი
მოსწავლეები შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასებით
23.10
28.10
9
შემაჯამებელი წერა


1


30.10

Комментариев нет:

Отправить комментарий